top of page

JAK ZDROWO STRACIĆ NA WADZE W LECIE?


Początek lata już za nami, a ty wciąż zastanawiasz się jak zrzucić wagę w lecie, pomimo, że już zaczęliśmy cieszyć się z odpoczynku na plaży czy przy basenie?


W tym czasie te myśli zaprzątają naszą głowę jeszcze bardziej. Chcemy wyglądać zdrowo i fit, ale by być zdrowym i zmotywowanym bardzo ważne jest by stawić czoła i zwalczyć nasze własne kompleksy i przełamać bariery, które powstrzymują nas przed osiągnięciem naszych celów.


ZGODNIE Z BADANIAMI PRZEPROWADZONYMI PRZEZ TOP DOCTORS, 82% HISZPANÓW CZUJE WSTYD PRZED POKAZANIEM WŁASNEGO CIAŁA.


To prawda, że kanony piękna wpływają na nasze społeczeństwo, ale ważne jest, że najważniejszą rzeczą jest by być zdrowym, zarówno fizycznie i psychicznie.


To prawda, że obecnie chcemy tracić na wadze i wyglądać szczupło, ale musimy to osiągać w sposób odpowiedzialny, eliminując fałszywe i nieprawdziwe poglądy i oczekiwania, które mamy, a przez to tracić na wadze w sposób odpowiedzialny i z zachowaniem szacunku dla naszego ciała. Zapamiętaj, że najważniejsze jest bycie zdrowszym tego lata i przy okazji, stracić kilka kilo.


Różnice pomiędzy aktywnością fizyczną i utratą wagi


Kiedy chcemy stracić na wadze tego lata i ukształtować niektóre partie ciała, takie jak brzuch i pośladki, najczęściej kierujemy się fałszywymi mitami, nie zwracając uwagi na opinie specjalistów w zakresie fitnessu.


Jeśli myślisz, że w celu utraty wagi tego lata musisz się skupić na ćwiczeniach, które rzeźbią ciało w obszarze brzucha, to jesteś w błędzie. To jeden z największych i najczęstszych błędów.


Kiedy wykonujemy ćwiczenia, których celem jest wyrzeźbienie ciała, najczęściej skupiamy się na obszarach takich jak brzuch, ale najlepszym sposobem jest wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych, skupiających się za każdym razem na innej partii ciała by uniknąć atrofii mięśni i urazu.


Pracując wyłącznie nad konkretnymi partiami ciała, nie oznacza, że spalamy tkankę tłuszczową w tym wybranym obszarze. Osiągnięcie tego jest związane z wieloma czynnikami i naszym metabolizmem.


To metabolizm odpowiada za metabolizm tłuszczy i użytkowanie ich jako paliwa, i nie ma żadnego sposobu na to by powiedzieć ciału, z której partii ma te tłuszcze spalać. W zasadzie, wykorzystuje ono te tłuszcze, które są najłatwiej dostępne, a następnie te zmagazynowane w adipocytach.


To nie oznacza, że ćwiczenia nie muszą być wykonywane na najbardziej problematyczne obszary, ale raczej, że muszą one być połączone z innymi działaniami w trakcie pracy nad utratą wagi.


Wykonywanie określonych ćwiczeń takich jak siady bez innej aktywności fizycznej nie będzie przynosiło żadnych efektów.


Wykonuj tylko kardio jeśli chcesz stracić na wadze, prawda czy fałsz?


Kolejnym z najpopularniejszych mitów, które znamy jest to, że by stracić na wadze musimy wykonywać tylko ćwiczenia aerobowe o niskiej intensywności.


Kiedy zabieramy się za aktywność fizyczną skupiająca się na utracie wagi, wiele osób wierzy wyłącznie, że aby osiągnąć optymalne rezultaty jest wykonywanie ćwiczeń aerobowych o niskiej lub średniej intensywności, które muszą trwać co najmniej 30 minut, co oznacza, że musimy pracować na bieżni, rowerku lub orbitreku.


Dodatkowo, panuje przekonanie, że długie sesje treningowe kardio połączone z treningiem siłowym są szkodliwe, ponieważ te ostatnie mają prowadzić do gromadzenia się tkanki tłuszczowej.


Te mity są jednymi z tych, w które nie możemy wierzyć by osiągnąć nasze cele związane z utratą wagi i być zdrowym tego lata.


Strać na wadze tego lata


Pierwszą rzeczą jaką musimy wziąć pod uwagę kiedy chcemy stracić na wadze jest unikanie efektu jo-jo, a to możemy osiągnąć poprzez zdrową dietę połączoną z odpowiednią aktywność fizyczną; zawsze musimy mieć na uwadze, że nie musimy wpasowywać się w kanony piękna, ponieważ nie jest to równoznaczne ze zdrowiem. Bycie zdrowym oznacza zachowanie fizycznego i umysłowego zdrowia.


Istnieją tysiące porad, które możesz znaleźć na temat utraty wagi i których możesz się trzymać, ale powiemy o 3 najważniejszych:


- Wyeliminuj niezdrowe jedzenie takie jak słodycze, alkohol i słodzone napoje z codziennej diety.

- Wprowadź zdrowe nawyki, takie jak włączenie do diety większej ilości warzyw, owoców, błonnika i wody.

- Zaplanuj swoje treningi i bądź aktywny. Oznacza to, że powinieneś ćwiczyć przynajmniej 2 lub 3 razy w tygodniu przez 30 minut, włączaj co swojej codzienności takie aktywności jak chodzenie, wchodzenie po schodach, chodzenie na zakupy bez samochodu, itp.


Jak jeść zdrowo?


Jeść dobrze lub jeść zdrowo jest jednym z typowych celów, które sobie dajemy kiedy chcemy stracić na wadze tego lata, ale co to oznacza jeść dobrze?


Dobre jedzenie można podsumować jako jedzenie zdrowych, zbilansowanych posiłków, zawierających wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które pokrywają zapotrzebowanie na nie i dające ciału energię na cały dzień.


Poniżej znajdziesz kilka wskazówek:

- Pij dużo wody. Pozostanie nawodnionym jest podstawowym aspektem dla ciała i uczy jak jeść dobrze. Nie ogranicza się tylko do picia wody, ale również wprowadzenia jej alternatywy takiej jak picie herbaty ziołowej, jedzenie nawadniających owoców takich jak melon, arbuz, które mają wiele pozytywnych cech takie jak regulowanie apetytu i redukowanie strachu związanego z jedzeniem. By poprawić swoją dietę musimy także brać pod uwagę, że musimy wyeliminować wszystkie cukry, alkohol, słodzone napoje z naszej codziennej diety.

- Zdrowe tłuszcze: jeśli chcemy wyeliminować tłuszcz z naszego ciała, musimy mieć na uwadze to, że musimy je ograniczyć w naszej codziennej diecie. Ale ograniczenie nie oznacza wyeliminowania, a w zasadzie odpowiedzialne spożywanie, tak muszą to być zdrowe tłuszcze takie jak oliwa z oliwek, awokado czy orzechy.

- Zwiększ spożywanie owoców i warzyw. Najważniejsze składniki odżywcze pozyskujemy z warzyw, owoców. W zasadzie, połową rzeczy na naszym talerzu powinny stanowić owoce i warzywa.

- Śmiecowe jedzenie jest zdrowsze jeśli sam je przygotujesz. W tym przypadku możemy wybrać zdrowsze wersje dań, możemy również wyeliminować lub unikać wysokoprzetworzonego jedzenia.


Powiedz "nie" dietom cud


Jeśli chcemy zrzucić wagę nie musimy korzystać z żadnych diet cud.


Są one znane z tego, że obiecują świetne efekty w krótkim czasie, ale nikt nie mówi o negatywnych efektach lub efekcie jo-jo w dłuższej perspektywie czasu. Wśród tych negatywnych efektów jest utrata masy mięśniowej, niedożywienie, a nawet zwiększone ryzyko chorób serca i krążenia.


Pamiętaj, że diety tego typu są przeciwieństwem bycia zdrowym. Poniżej opisujemy kilka z nich.


Diety stosujące tabletki na spalanie tłuszczu

Jest to jedna z najmniej rekomendowanych, w zasadzie specjaliści twierdzą, że jest to najgorsza ze wszystkich rzeczy, przede wszystkim niebezpieczna. Oprócz efektu jo-jo, mogą wywoływać efekt taki jak nadczynność tarczycy.


Diety oczyszczające

Te diety charakteryzują się stosowania serii oczyszczających herbatek, które obiecują utratę wagi na poziomie 3 kilo w ciągu 3 dni. Te diety mogą powodować nudności, osłabienie, brak witalności i efekt jo-jo.


Dieta ketogeniczna

Dieta oparta na ketozie, to stan metaboliczny, który jest wywołany brakiem węglowodanów. Białkowe jedzenie i warzywa to podstawa tej diety. Dieta powoduje zwiększenie produkcji kortyzolu, który jest hormonem wywołującym stres, lęki i głód.


Dieta sokowa

Jest oparta na shakeach wykonanych z warzyw i owoców. To nie oznacza, że są zdrowe, ponieważ jedzenie zmielonych owoców i warzyw eliminuje żucie i trawienie, co oznacza, że nie odczuwamy satysfakcji. Ma to negatywny wpływ na organizm w postaci utraty masy mięśniowej i hiperwitaminozy.


Czysta dieta

Praktykujący tą dietę, kończą na bardzo restrykcyjnej diecie, która może wywoływać problemy psychologiczne i zaburzenia odżywiania.


Jeśli chcemy tracić wagę zdrowo musimy stosować bezpieczną i zdrową dietę, dlatego tak ważne jest zwrócenie się o pomoc do dietetyka.


Doradca żywieniowy lub dietetyk


Każde ciało jest inne i zachowuje się inaczej, oznacza to ,że jeśli chcemy stracić na wadze musimy poprosić o pomoc dietetyka lub trenera dietetyki.


Profesjonalista przeprowadzi odpowiednie badania i doradzi nam jaka dieta będzie najbardziej efektywna i zdrowa. Pomoże nam również poprawić nasze nawyki krok po kroku. Będzie również dostosowywał naszą dietę w miarę postępów.


Kiedy utrata wagi stanie się sukcesem?


Możemy mówić o sukcesie kiedy spowoduje, że nasze ciało nigdy nie wróci to punktu startowego, więc możemy mówić o sukcesie kiedy wprowadzimy zdrowe nawyki i będziemy je stosować przez cały czas.


Wreszcie waga jest pojęciem relatywnym. Jest zależna od Twojego celu w taki lub inny sposób, tak naprawdę wskaźniki masy mięśniowej i masy tłuszczowej są wiarygodnymi informacjami.


Jak uprawiać sport i osiągać rezultaty?


Jeśli zaczniesz uprawiać sport będziesz mieć efekty, które będą bardziej lub mniej widoczne. Musimy pamiętać, że każda osoba jest inna, ma inną genetykę i metabolizm.


Każda osoba ma również swój cel, a to oznacza, że ich trening i czas poświęcany na ćwiczenia skupiają się na konkretnych celach.


Kiedy decydujemy się na utratę wagi, musimy być świadomi, że nie możemy walczyć z czasem jeśli chcemy osiągnąć trwałe rezultaty. Najlepiej jest stawiać sobie małe cele, zamiast ustawić barierę czasową, ponieważ to nas przytłacza, frustruje, a porzucone nawyki i niecierpliwość powodują, że porzucamy dobre nawyki.


Sport w lecie


Uprawianie sportu w tym gorącym okresie w roku może stać się wrogiem, ale jeśli naszym celem jest utrata wagi nie możemy wybiera c te sporty, które w lecie będą dla nas zabawą i które możemy uprawiać na zewnątrz:

- pływanie

- surfowanie

- jazda na rolkach

- pływanie kajakiem

- siatkówka.

To tylko niektóre z wielu dyscyplin sportowych, których pozytywnym wpływem możemy się cieszyć tego lata. Nie warto robić sobie wymówek!


Elektrostymulacja jako idealne uzupełnienie treningu


Prowadzimy bardzo intensywne życie, mamy tysiące obowiązków i czasem jest niemożliwe zobowiązanie się do regularnego uprawiania sportu więcej niż 3 razy w tygodniu, ale tutaj wkracza elektrostymulacja. Powiemy więcej:


Jeśli nie możesz trenować więcej niż 2 razy w tygodniu, ale nie chcesz się zatrzymać we wprowadzaniu zdrowych nawyków, trening elektrostymulacji będzie kluczowy, ponieważ pozwala nam trenować krócej osiągając lepsze efekty.


Z elektrostymulacją możemy wykonywać bardziej efektywne treningi w krótszym czasie, dzięki systemowi do elektrostymulacji Wiemspro, które stał się idealnym uzupełnieniem dla sportu w lecie.


Ten system EMS oferuje wiele korzyści. Z elektrostymulacją jako uzupełnieniem treningu będziesz w stanie osiągnąć znaczące rezultaty bez ryzyka urazu, eliminując tkankę tłuszczową i cellulit i wrzeźbić swoje ciało, a to tylko kilka z korzyści.


Dzięki temu, że elektrostymulacja idealnie stymuluje utratę wagi, kształtowanie ciała i budowanie tkanki mięśniowej, ponieważ wspomaga metabolizm i przez to pomaga osiągnąć cele w szybki i efektywny sposób.

13 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page